Falköpings Cykelklubb

Klubblokalen

I vår klubblokal på Eriksgatan 4 i Falköping har vi 5 st Monark LT2:or. Här kan du bygg upp formen inför den kommande säsongen. Dessa cyklar är förberedda för att kopplas upp mot Zwift eller din cykeldator.

Träna och tävla med Zwift
Om du gillar att träna och tävla så är Zwift det givna valet! Om du har eller tänkt att skaffa Zwift, som är en virtuell cykelvärld, så kan du nu köra på våra Monark LT2:or. Läs mer om Zwift Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster..

Alla våra LT2:or kopplas nu upp med ström. Dels för att slippa batteribyten i displayen, dels för att kunna logga cykelpassen på din pulsklocka och i förlängningen kunna köra Zwift.

Var och en måste ha med sig sin egna surfplatta med sitt eget Zwiftkonto.

Läs manualen Pdf, 142.5 kB. för att se hur du parar ihop Monarken med din pulsklocka och Zwift.

Fungerar även som vanligt
Du behöver varken ha Zwift eller pulsklocka för att träna på våra moderna testcyklar. Du kan köra precis som vanligt och läsa av puls, kadens och effekt på den inbyggda displayen. Sätt bara i Monarkens strömkabeln i väggen och se till att USB-kabeln är urdragen ur displayen.

En bild

Publicerad: 2022-11-17