Falköpings Cykelklubb

Resumé årsmöte & årsfest 2022

Nya ansikten i styrelsen och återigen en ordförande i klubben - samt en trevlig kväll med cykelkompisarna.

Den 19 november gick vårat årsmöte och årsfest av stapeln. Vi startade kvällen med Årsmötet. Hampus Eckerlid välkomnade samtliga medlemmar och föreslog Jörgen Lake till ordförandet för mötet. Som Sekreterare föreslogs Eva Skymgård. Nedan följer en kort resumé av årsmötet.

Deltagarna på mötet valde Hampus Eckerlid till ordförande. Eftersom Hampus gick från styrelseledamot till ordförande, beslutades det om att vi skulle välja in tre nya ledamöter då Mattias Skymgård och Daniel Axelsson tackat nej till fortsatt uppdrag i styrelsen. Dessa tre blev Marcus Fåglum Karlsson, Jacob Björk, Jakob Kristoffersson som valdes in på två år.
Bra jobbat valberedningen, där även Benny Grönborg och Göran Lennartsson kommer fortsätta nästa år.

Eva Skymgård (kassör) och Mathias Staberg (sekreterare) samt Peter Krantz (ledamot) sitter kvar i styrelse ytterligare ett år (valda på två år).

Som revisorer fortsätter Anders Mantler och Tomas Eldelid. Conny Johansson fortsätter även han som materialförvaltare i klubblokalen.

Göran Lennartsson och Jörgen Lake kommer fortsatt vara ansvariga för vår klubblokal.

Till motionskommittén väljs Daniel Axelsson, Jakob Kristofferson och Mats Millqvist och till MTB-kommiten väljs Tore Arnesson och David Svanström. I kommittén för ungdoms-mtb:n fortsätter Eva Skymgård och Mathias Staberg.

Göran Lennartsson, Jörgen Lake och Lena Magnusson fortsätter som arbetsgrupp för Tranrikesrundan.

Våra kära festfixare Glenn Magnusson, Andreas Carlsson och Stefan Halleröd fortsätter även nästa år i festkommittén.

I övrigt presenterade Håkan Gustafsson den nya bansträckningen på tranrikesrundan och medlemmarna i klubben hoppas att vi får detta godkänt och kan genomföra loppet 2023.
Sofie och Janne samt Marcus presenterade vår gemensamma satsning under Vätternrundan och Halvvättern. Är du sugen på att cykla. Ta kontakt med Sofie, Victoria eller Marcus på Racerdepån.

Efter avslutat årsmöte var det dags för middag och sen årsfest. Tack festkommittén för ett trevligt arrangemang och samtliga deltagare under kvällen.

Nu ser vi fram emot säsongen 2023!

Publicerad: 2022-12-14

Senast uppdaterad: 2023-01-17